حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

وزیر خارجه چین: آماده افزایش همکاری با پاکستان هستیم

  • کد خبر: ۱۶۲۴۵۰
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
وزیر خارجه چین: آماده افزایش همکاری با پاکستان هستیم
وزیر خارجه چین گفت، پکن آماده افزایش همکاری با پاکستان درباره مساله افغانستان و تسهیل در روند برقراری صلح در این کشور است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کین گانگ وزیر خارجه چین در سفری رسمی به پاکستان که از جمعه آغاز شد و امروز (شنبه) پایان می‌یابد قرار است با عارف علوی،  رئیس جمهوری و بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان و همچنین مقام‌هایی از افغانستان دیدار کند و در مذاکرات وزرای خارجی پاکستان-چین و افغانستان نیز حضور یابد.

این دیپلمات ارشد چین همچنین گفت: پکن آماده تقویت همکاری با پاکستان در مساله افغانستان، تسهیل روند برقراری صلح در این کشور و همچنین برقراری ثبات و پیشرفت در منطقه است.

وزیر خارجه چین ادامه داد، همکاری بین پکن و اسلام آباد با هدف توسعه و ابتکارعمل‌های امنیتی در جهان است.

نشست قبلی مذاکرات استراتژیک وزرای خارجه پاکستان و چین ژوئیه ۲۰۲۱ در شنگدو، چین برگزار شد.

دولت موقت افغانستان به رهبری طالبان در سال ۲۰۲۱ و پس از خروج نیروهای آمریکایی از این افغانستان و فروپاشی دولت کابل تشکیل شده است.

روی کار آمدن مجدد طالبان در افغانستان باعث گسترش ترس در میان کشورهای آسیای مرکزی شده که نگران گسترش اسلام رادیکالی هستند که در ۱۹۹۶ و زمانی رخ داد که طالبان نخستین بار در افغانستان روی کار آمد.

همچنین با روی کار آمدن مجدد طالبان در افغانستان این کشور با بحران اقتصادی، کمبود مواد غذایی و یکسری تحریم‌ها به همراه مسدود سازی اموال و دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا روبرو شده که این کشور آسیایی را در آستانه بحران بشری قرار داده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->